Thuis!! - Reisverslag uit Papendrecht, Nederland van Woudiëtte Verboom - WaarBenJij.nu Thuis!! - Reisverslag uit Papendrecht, Nederland van Woudiëtte Verboom - WaarBenJij.nu

Thuis!!

Blijf op de hoogte en volg Woudiëtte

04 Mei 2015 | Nederland, Papendrecht

Slingers, ballonnen, rozen en hortensia's, volgens mij was ik welkom!
Wat een heerlijk weerzien!

Zaterdagochtend om 8.40 ben ik geland op Brussel. De reis is prima gegaan, zeer weinig turbulentie ed gehad, maar helaas niets geslapen. Was behoorlijk gaar toen we thuis waren en kon bijna niet meer op mn benen staan ;) Inmiddels lekker bijgetankt en lijkt de reis slechts een bijzondere, warme, zoete droom... Maar dat gevoel zal niet lang duren, hoogstens tot ik vanmiddag weer in mn onderzoek duik! (In mijn volgende blog zal ik daar meer over schrijven en over de leuke afscheidsmiddag!)
Maar eigenlijk duurt de droom zelfs niet tot vanmiddag... want wat mis ik de Afrikaanse bruine grond, het zingen met de kinderen, de krekels, de geur van vuurtjes...

Tegelijk: hoe heerlijk fris-groen zijn hier het gras de boomblaadjes, hoe schitterend de bloesem, en hoe geurt het heerlijk naar lente...

Dezelfde zon schijnt boven de boven de twee continenten!

Éen ding viel me tijdens het vliegen wel op... God is echt een God van orde! ALs je op de grond staat lijkt de hele wereld om je heen een chaotische uitstalling van bergen, zand, huisjes, bomen en wolken in de lucht. En als je op een berg staat lijkt het overal zomaar neergekwakt. Maar als je er op tien km hoogte boven zweeft zie je hoe ordelijk het is uitgestald: bergen en dalen, bossen, riviertjes, wolken. Juist hetgeen wat de mens eraan toegevoegd heeft: wegen, huisjes, landbouwgrond maakt het tot de onoverzichtelijke chaos die je op de grond ziet... Tja...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Papendrecht

Voeding in Malawi

Lieve familie, vrienden en bekenden,

Als vierdejaarsstudent Voeding & Diëtetiek ben ik naarstig op zoek geweest naar een afstudeerplek. Een plaats waar ik me helemaal zou kunnen geven doordat de opdracht echt bij mij zou passen. Maar wanneer is een opdracht passend? Samen met een begeleidende docent en ook met mijn vriend Steven heb ik hier het afgelopen jaar regelmatig over gebrainstormd. Want het werd steeds duidelijker: ontwikkelingswerk trekt! Niet zomaar even, maar al jaren en steeds sterker. Toen ik in Wageningen was voor een minor (Voeding bij) Humanitaire hulp en wederopbouw werd het duidelijk: God roept mij om anderen in ontwikkelingslanden te ondersteunen in hun zoektocht naar goed voedsel.

In september en oktober heb ik bij verschillende organisaties gesolliciteerd. Maar de eerste drie gaven als antwoord: Interessant, en goede voeding is heel belangrijk, maar wij hebben op dit moment geen project voor je. Als je echt niets kan vinden mag je nog eens contact opnemen.

Daar zat ik dan, met mijn roeping. Heere, wat is Uw weg? Maar ik hoefde niets te doen, want ik had nog bij een vierde organisatie gesolliciteerd, die wel gereageerd hadden, maar het daarna stil bleef. Toen kwam er een nieuwe mail: Graag willen we, samen met God, een weg inslaan. Wij hebben je nodig!

Na verdere mailwisseling en gesprekken ben ik op 15 december aangenomen door stichting Stéphanos om voor hen onderzoek te doen naar de voedingstoestand van kinderen met HIV/aids in hun weeshuizen.

Vanaf 25 januari hoop ik als afstudeerproject fulltime onderzoek te gaan doen, waarbij ik van eind maart tot en met eind april in Malawi hoop te verblijven.

In mij is geen kracht, maar God heeft alle macht
zou Hij die sprak, dit niet zelf vervullen?

Bidden jullie mee?

Recente Reisverslagen:

09 Juni 2015

Klaar!!

12 Mei 2015

Afrikaans Afscheid

04 Mei 2015

Thuis!!

28 April 2015

Home is...

24 April 2015

Zonder woorden
Woudiëtte

Actief sinds 30 Dec. 2014
Verslag gelezen: 280
Totaal aantal bezoekers 14507

Voorgaande reizen:

23 Maart 2015 - 30 April 2015

Voeding in Malawi

13 Juli 2012 - 03 Augustus 2012

Eerste reis: Babyzorg Oekraine

Landen bezocht: