Eerste aankondiging; geeft gij hun te eten! - Reisverslag uit Papendrecht, Nederland van Woudiëtte Verboom - WaarBenJij.nu Eerste aankondiging; geeft gij hun te eten! - Reisverslag uit Papendrecht, Nederland van Woudiëtte Verboom - WaarBenJij.nu

Eerste aankondiging; geeft gij hun te eten!

Door: Steven & Woudiëtte

Blijf op de hoogte en volg Woudiëtte

06 Januari 2015 | Nederland, Papendrecht

Lieve familie, vrienden en bekenden.

Hierbij de eerste nieuwsbrief, met de aankondiging van de start van het project 'Voeding in Malawi'! Helaas lukt het me nog niet de pdf met de layout de uploaden. Hieronder alleen de inhoud.
Mocht je de nieuwsbrieven per mail willen ontvangen, vul dan je emailadres in, links onderaan de pagina!



Nieuwsbrief 1

Maar Jezus zeide tot hen: geeft gij hun te eten


December, Sliedrecht

Lieve familie en vrienden en bekenden,

Voor een aantal mensen al bekend, voor anderen is het nieuws: Vanaf eind januari hoop ik voor stichting Stéphanos onderzoek te gaan doen naarde voedingstoestand en voedingsbehoefte van kinderen met HIV/aids in Malawi.

Als kind voelde ik mij al sterk betrokken bij het ontwikkelingswerk en dat is altijd zo gebleven. Evenals de vraag of dit Gods doel was met mijn leven. Ondanks onduidelijkheid daarin heb ik toch mijn studie hierop aangepast omdat de betrokkenheid en het verlangen bleef groeien. Uiteindelijk ben ik een half jaar naar Wageningen geweest voor specifieke studie naar voeding bij ontwikkelingswerk. Daar kreeg ik duidelijkheid dat de Heere mij roept tot dit werk vanuit Mattheus 14: Geeft gij hun te eten! (matth 14:16a). Toen wist ik de de Heere een opdracht voor mij had, maar waarheen, voor wie en wanneer wist ik niet.

Begin november jl. heb ik een zendingscursus gevolgd omdat de vraag of dit echt van de Heere was of vanuit mijzelf, bleef spelen. En ik me wilde afzonderen om op die vraag eerlijk antwoord te krijgen. Op de derde werd het duidelijk: Hij Die u roept is getrouw, Die het ook doen zal... Dus toch geroepen. Het zou dus toch komen!

Ik dacht dat dit nog wel een poosje zou duren, pas nadat Steven klaar zou zijn met zijn studie(over 2,5 jaar). Maar de Heere gaat Zijn eigen wegen. Want in het solliciteren voor mijn afstuderen kon ik niet anders dan de richting op van ontwikkelingswerk.

Maandag 15 december ben ik aangenomen bij Stichting Stéphanos. Zij roepen om hulp!
Er worden steeds meer weeskinderen bij hen aangemeld met HIV en aids in Malawi, maar ze weten niet wat ze deze kinderen het beste te eten kunnen geven. De kinderen krijgen nu hetzelfde als de 'gezonde' weeskinderen: een soort ‘pindakaasvoeding’ en mais. Maar of dit afdoende is weten ze niet. Stéphanos is heel blij met mijn voedingskennis. Ik zal in opdracht van hen onderzoek gaan doen naar de voedingstoestand en voedingsbehoeften van deze kinderen, en of de voeding die zij krijgen wel voldoet aan hun voedingsbehoeften; om uiteindelijk voedingsadvies te geven voor deze kinderen.

Enerzijds voel ik me totaal onmachtig, wie ben ik om dit werk te kunnen doen? En wat een verantwoordelijkheid! Maar in het vervolg van Mattheus 14 staat precies diezelfde vraag: de discipelen vragen het: Heere, hoe kunnen wij, we hebben niets! De Heere zorgt zelf voor eten, Hij zal het zelf doen! Ook in Malawi!

Gelukkig staat Steven hier volledig achter, hij hoopt achter de schermen mee te werken en ook een stuk PR te doen om financiele steun binnen te halen.
Er is nog veel werk te doen voor het eind januari is, vooral omdat ik van eind maart tot eind april vijf weken naar Malawi hoop te gaan voor praktijkonderzoek.

Ons plan is om elke 3 á 4 weken een nieuwsbrief te sturen. Volgende keer hoop ik meer te vertellen over Stéphanos en Malawi. Mocht je deze brief niet meer wensen te ontvangen, meldt je dan gerust af!

Bidden jullie mee dat de Heere hier vrucht van mag hebben?

Hartelijke groet!

Steven & Woudiëtte



Danken & bidden:

Dank: Dat de Heere mij (en Steven) gewillig maakte om Hem te volgen
Dank: Hem voor het werk dat Stéphanos al ruim 25 jaar mag doen
Bid: om een voorspoedige opstart van het onderzoek
Bid: om voldoende financiën voor de reis die ca 1000 euro kost


  • 20 Januari 2015 - 21:04

    Hans:

    Veel succes met het voorbereiden Woudie!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Papendrecht

Voeding in Malawi

Lieve familie, vrienden en bekenden,

Als vierdejaarsstudent Voeding & Diëtetiek ben ik naarstig op zoek geweest naar een afstudeerplek. Een plaats waar ik me helemaal zou kunnen geven doordat de opdracht echt bij mij zou passen. Maar wanneer is een opdracht passend? Samen met een begeleidende docent en ook met mijn vriend Steven heb ik hier het afgelopen jaar regelmatig over gebrainstormd. Want het werd steeds duidelijker: ontwikkelingswerk trekt! Niet zomaar even, maar al jaren en steeds sterker. Toen ik in Wageningen was voor een minor (Voeding bij) Humanitaire hulp en wederopbouw werd het duidelijk: God roept mij om anderen in ontwikkelingslanden te ondersteunen in hun zoektocht naar goed voedsel.

In september en oktober heb ik bij verschillende organisaties gesolliciteerd. Maar de eerste drie gaven als antwoord: Interessant, en goede voeding is heel belangrijk, maar wij hebben op dit moment geen project voor je. Als je echt niets kan vinden mag je nog eens contact opnemen.

Daar zat ik dan, met mijn roeping. Heere, wat is Uw weg? Maar ik hoefde niets te doen, want ik had nog bij een vierde organisatie gesolliciteerd, die wel gereageerd hadden, maar het daarna stil bleef. Toen kwam er een nieuwe mail: Graag willen we, samen met God, een weg inslaan. Wij hebben je nodig!

Na verdere mailwisseling en gesprekken ben ik op 15 december aangenomen door stichting Stéphanos om voor hen onderzoek te doen naar de voedingstoestand van kinderen met HIV/aids in hun weeshuizen.

Vanaf 25 januari hoop ik als afstudeerproject fulltime onderzoek te gaan doen, waarbij ik van eind maart tot en met eind april in Malawi hoop te verblijven.

In mij is geen kracht, maar God heeft alle macht
zou Hij die sprak, dit niet zelf vervullen?

Bidden jullie mee?

Recente Reisverslagen:

09 Juni 2015

Klaar!!

12 Mei 2015

Afrikaans Afscheid

04 Mei 2015

Thuis!!

28 April 2015

Home is...

24 April 2015

Zonder woorden
Woudiëtte

Actief sinds 30 Dec. 2014
Verslag gelezen: 305
Totaal aantal bezoekers 14498

Voorgaande reizen:

23 Maart 2015 - 30 April 2015

Voeding in Malawi

13 Juli 2012 - 03 Augustus 2012

Eerste reis: Babyzorg Oekraine

Landen bezocht: